logo Należy do: logo2
+48 (61) 285 38 61

Rola serwatki w dietetyce

Choć serwatka jest produktem ubocznym produkcji serów, to obecnie docenia się jej rolę także w dietetyce. Jakie dokładnie prozdrowotne właściwości w sobie zawiera oraz dlaczego warto włączyć ją do codziennego jadłospisu?

Czym wyróżnia się serwatka?

Serwatka w praktyce jest półprzeźroczystym płynem, który zawiera szereg naprawdę cennych składników odżywczych. Jest bogata przede wszystkim w takie składniki jak wapń, fosfor oraz witaminy z grupy B, ale także białko. Nie jest również kaloryczna, co także stanowi jeden z jej atutów. Wyroby mleczarskie oraz sama serwatka to także laktoglobulina, dzięki której hamowana jest absorpcja z jelit złego cholesterolu, co  w praktyce wpływa na obniżenie ciśnienia u osób spożywających taki produkt.

Jakie są zalety wynikające ze spożywania serwatki?

Poza wpływem na regulowanie ciśnienia tętniczego, serwatka oddziałuje w pozytywny sposób na odporność organizmu. Dzięki temu można liczyć na mniejszą podatność na różnego rodzaju infekcji bakteryjne i wirusowe, a także pasożytnicze. Kolejną zaletą tego produktu jest wspieranie syntezy białek mięśni. Oznacza to, że jest to dobry wybór dla osób trenujących, które chcą wspomóc proces budowy masy mięśniowej.

Warto zwrócić dodatkowo uwagę na wysoką zawartość białka. W praktyce to również dzięki niemu dochodzi do mniejszej akumulacji tłuszczu i jego szybszego spalania w organizmie. Zdecydowanie więc warto włączyć serwatkę do swojej diety, także wtedy, gdy jest ona typowo redukcyjna.

Jak spożywać serwatkę?

Zalet tego produktu jest wiele, jak jednak go spożywać? Ze względu na swoją płynną strukturę, serwatka doskonale sprawdzi się do zakwaszania sosów oraz zup, np. barszczu białego i ukraińskiego oraz botwiny. Może nawet stanowić bazę do koktajlów owocowych, najlepiej z dodatkiem delikatnie zmrożonych owoców i miodu, dla jeszcze większej słodyczy.

Jak doskonale widać serwatka jest produktem, który zdecydowanie warto włączyć do diety. Ma ona bowiem szereg naprawdę wyjątkowych właściwości prozdrowotnych, których w żaden sposób nie można zignorować.